Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Częstochowska 29 42-165 Lipie
tel: 34 318 80 33 do 35 wew. 51,52,54
mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipiu realizuje zadania pomocy społecznej i zadania wynikające z ustaw o świadczeniach rodzinnych i funduszu alimentacyjnego oraz innych ustaw i programów zewnętrznych. Świadczy pomoc mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości.
Kadra Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lipiu
Kierownik - Ilona Kubicka tel. wew. 51
Odpowiedzialny w szczególności za:
- organizację pracy w ośrodku,
- realizację zadań wykonywanych przez ośrodek,
- kontrolę wewnętrzną w ośrodku,
- prowadzenie gospodarki funduszami,
- prowadzenie gospodarki kadrami, etatami i funduszem płac,
- załatwienie interpelacji, wniosków, skarg i odwołań,
- poprawność formalno – prawną przygotowanych spraw, decyzji.
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych.
Główny księgowy - Maria Buła
tel. wew. 51
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego - Agnieszka Plaminiak
tel. wew. 54
Realizuje następujące zadania, w szczególności:
- wydawanie formularzy druków osobom uprawnionym do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
- informowanie klientów o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych (zasiłku rodzinnego oraz przysługujących do niego dodatków, zasiłku pielęgnacyjnego, świadczenia pielęgnacyjnego, jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka) i funduszu alimentacyjnego, wymaganych dokumentach, oraz procedurach ich przyznawania,
- przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- sprawdzanie merytoryczne wniosków i ich kompletności oraz zgodności z przepisami dokumentów niezbędnych do przyznawania świadczeń,
- ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego na podstawie złożonych wniosków,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie przyznania świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych dłużników alimentacyjnych,
- wydawanie zaświadczeń o wysokości pobranych świadczeń rodzinnych oraz zaświadczeń o korzystaniu lub niekorzystaniu ze świadczeń rodzinnych.
Referent ds. świadczeń wychowawczych - Marta Zielonka
tel. wew. 54
Realizuje następujące zadania, w szczególności:
- wydawanie formularzy druków osobom uprawnionym do świadczenia wychowawczego i świadczenia Dobry Start 300+
- informowanie klientów o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczenia wychowawczego, wymaganych dokumentach, oraz procedurach ich przyznawania,
- przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego i Dobrego Startu
- sprawdzanie merytoryczne wniosków i ich kompletności oraz zgodności z przepisami dokumentów niezbędnych do przyznawania świadczenia,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie przyznania świadczenia wychowawczego,
- przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń dotyczących świadczenia wychowawczego.
Pracownicy socjalni:
Specjalista pracy socjalnej – Małgorzata Jabłonka
tel. wew. 52 Rejony działania: Lipie, Troniny, Lindów, Chałków, Szyszków, Rębielice Szlacheckie, Wapienik,
Specjalista pracy socjalnej – Ewa Gancarek
tel. wew. 52 Rejony działania: Parzymiechy, Kleśniska, Grabarze, Giętkowizna, Napoleon, Zimnowoda, Rozalin.
Pracownik socjalny – Anna Wojtyra
tel. wew. 52 Rejony działania: Albertów, Danków, Brzózki, Natolin, Zbrojewsko, Julianów, Stanisławów
Pracownicy socjalni realizują następujące zadania, w szczególności:
- prowadzenie pracy socjalnej w środowisku,
- rozpoznawanie i dokonywanie analizy potrzeb mieszkańców gminy w zakresie pomocy społecznej i kwalifikowanie do uzyskania świadczeń pomocy społecznej,
- informowanie o możliwościach korzystania z pomocy społecznej, kontaktowanie się z odpowiednimi placówkami, instytucjami i organizacjami w celu rozwiązywania problemów osób będących w trudnej sytuacji życiowej, udzielanie informacji, wskazówek i pomocy osobom,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenia skutków ubóstwa,
- sporządzanie wywiadów środowiskowych własnych oraz na zlecenie innych ośrodków pomocy społecznej,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach przyznania świadczeń pomocy społecznej,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń z pomocy społecznej,
- wydawanie zaświadczeń o korzystaniu lub niekorzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej,
- wydawanie druków wniosków dla osób ubiegających się o ustalenie stopnbia niepełnosprawności,
- wypłata świadczeń z pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych i pielęgnacyjnych,
- wydawanie żywności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa
Asystenci rodziny – Agnieszka Radziwołek i Konrad Graj
Opiekunki środowiskowe – Marzena Wąsińska i Jolanta Ptak
|